Dlaczego kundelki są gorsze?
Odnoszę wrażenie że w tym świecie panuje tzw. szpan. otóż wiele osób uważa że psy rasowe są lepsze. Ja uwielbiam wiele ras i wspieram polskie hodowle (tylko z związku zkwp ) ale uwielbiam różnorodnośc kundelków. Każdy jest inny z charakteru i wyglądu. Rasy mają mniej więcej określone cechy wyglądu i charakteru. Ale dlaczego w dzisiejszym świecie ludzie (nie wszyscy!!) uważają psy rasowe za lepsze. Znam wiele psiarzy którzy posiadają kundelka a nawet psa adoptowanego jednym z takich zespołów są oni kermit i sonia (psiaki).Kermit jest adoptowany a więź między przewodnikiem i psem jest fascynująca. W opisie rasy Bokser możemy znaleźc że pies nie nadaje się do budy z powodu swojej sierści. Nie znam rodowodowego boksera który mieszka w budzie i kojcu. Dlaczego dużo kundelków mieszka w budach i schroniskach? Odpowiedzią na to pytanie jest chyba to że nikt nie umieści (najprawdopodobniej) psa za 3000 zł w kojcu na dworze. Kundelki są "za darmo" ponieważ mixów jest pełno i w schroniskach i w domach prywatnych na internecie znajdziemy masę ogłoszeń typu "oddam psa w dobre ręce" i zawsze są tokundelki lub psy w typie rasy lub starsze psiaki z rodowodem ale to rzadkośc. Uwielbiam zespoły psiarzy którzy udowadniają że kundelek lub pies ze schroniska nie jest gorszy. Znam psiary które trenują agillity,obidence i freesbe pomimo iż ich psiaki nie są rasowe. Wspieram schroniska i fundacje ratujące kundelki. Pamiętajmy że kundelki nie są gorsze!
Pozdrawiamy kundelki i psiaki rasowe :)

Brak komentarzy:
Prześlij komentarz