niedziela, 20 grudnia 2015

Szkolenie?

Na początku oznajmiam iż nie jestem profesjonalistką ani behawiorystką. Zdarzają się nam błędy które wynikają z naszego doświadczenia. Problemy które nam się zdarzają wynikają także z nieodpowiedniego dostosowania szkolenia do charakteru psa.




Nasze szkolenie:
Mietek jest bardzo wymyślny i długo dostosowywałam metody szkolenia do jego umysłu. podzielam tylko metody pozytywnego szkolenia! 
U nas sprawdzają się tylko smakołyki mięsne i kawałki sera lub innego typu. Żadne ciasteczka nie nadają się na spacer i uczenie go czegokolwiek na spacerze. Długo zajęło mi to aby na spacerze chociaż na chwilę zwracał na mnie uwagę. Zabawki nawet najlepsze nie sprawdzają się chyba że w miejscy znanym gdzie nie ma niczego ciekawszego. Głaskanie i pochwała zawsze jest ale nie sprawia mu ona przyjemności sama w sobie. Mogę podskakiwac z radości i mówic słodkim głosem ale na niego to nie działa albo smaczek albo znajdę sobie coś lepszego do roboty. A matka może mnie wołac. Czego nauczyłam Mietka:
Mietek potrafi naprawdę sporo sztuczek oprócz tego trenowaliśmy kiedyś amatorsko "pogoń za złodziejem". Chodziło o to że na komendę stój bo wypuszczę psa mój brat z zasłoniętą twarzą i każdą częścią ciała uciekał a ja wypuszczałam psa. Mietek biegł za moim bratem i szarpał za nogawkę spodni. Uczyłam go także bycia "norowcem" na komendę kopał dołki. Potrafi także na około 2 m spiąc sie na drzewo i odbic się od drzewa. Wszystko co robiliśmy było nagradzane smakołykami.
A co z Morusem?
Morus nie jest łatwym psem tak jak pisałam już w innym poście. Smaczki działają ale muszą za karzdzym razem inaczej smakowac a szkolenie musi byc urozmaicone ponieważ szybko się nudzi. Zabawki spełniają swoją rolę i woli je od smakołyków. Pomimo tego że jest chętny do szkolenia nie łatwo go czegoś nauczyc. Potrafi podstawowe sztuczki i kilka zaawansowanych ale to raczej na Mietka wywieram nacisk szkolenia. Pracuję z nim bardzo często z powodu nadmiernej ekscytacji i nie zwracam uwagi na uczenie sztuczek.
To tyle z tego jeśli chcecie jakiś post to piszcie może za niedługo pojawi się haul.

Pozdrawiamy Patrycja i włochacze :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz