niedziela, 31 stycznia 2016






Kąpanie psa-najważniejsze zasady 

Dzisiaj niespodziewanie zepsuła się brama automatyczna na moim ogródku a co się z tym wiąże? najlepsza okazja do ucieczki. Ja nieświadoma nie działającej bramy przez taras wypuściłam Mietka na ogródek gdy się dowiedziałam psa już nie było. Mój brat poszedł go szukac i znalazł. Był u sąsiadów przy suczkach. Wszyscy szczęśliwi pies wrócił ale cały brudny i śmierdzący ponieważ po śniegu zostały tylko kałuże i błoto. A więc czas na kąpiel! Mietek toleruje kąpiel chociaż nie był zadowolony. A jakie są najważniejsze zasady kąpania psa? 

piątek, 29 stycznia 2016

Co w świecie słychac?


nasze sztuczki,plany na ferie i wydarzenie na fb 

Zacznijmy od tego że kompletnie nie mam czasu na bloga i psy. Prawie wogólę nie wychodzimy na spacery tylko od czasu do czasu wybiegac się na ogródek. Przychodzę do domu ok 15:00 jem obiad uczę się i pocwiczę sztuczkę a za chwilę jest już całkowicie ciemno więc leżymy i czytamy książki. Całe moje życie w tygodniu kręci się od nauki, kartkówek i sprawdzianów. Psy niestety zchodzą na niższy tor i nie mogę im już tak dużo czasu poświęcac ale za 2 tygodnie z hakiem ferie! Moje województwo zaczyna ferie 15 lutego. Ale co ferie mają wspólnego z blogiem!? otóż od 15 lutego pojawi się kilka postów ale także będziemy mieli czas na spacery,naukę sztuczek i leniuchowanie całymi dniami. Planujemy dokończenie kilku rozpoczętych sztuczek które naresccie chcemy skończyc. Planujemy także: - sesję zdjęciową w śniegu (lub bez zależy od pogody) - co najmniej kilka postów oraz wiele pracy. Czeka na nas nie lada wyzwanie  ale mam nadzieję że damy radę.W obecnym czasie cwiczymy sztuczkę tzw. hiszpański krok lub łapki. Dzisiaj byliśmy na spacerku na łąkach niestety na treningówce (którą sama zrobiłam) ponieważ ostatnio Mietek stwierdził że nie będzie słuchał pańci więc dla bezpieczeństwa tym bardziej że jest to bardzo blisko lasu chodzimy na treningówce. Mamy także kilka zdjęc:

niedziela, 24 stycznia 2016

3 sztuczka 

Kolejny filmik z wydarzenia do którego możecie zajrzec tutaj a poniżej znajdziecie filmik ze sztuczką zdechł pies



Pozdrawiamy Patrycja&włochacze

sobota, 23 stycznia 2016

Wieś-pies na wsi? 

Przeglądając kilka blogów trafiłam na ten o to post wiejskie realia. Bardzo spodobał mi się ten post. Dokładnie takie same przemyślenia a dodatkowo opiszę jak to u nas wygląda.Mieszkam na wsi od dziecka a psy były zawsze mieszkały one na podwórku a potem w domu. Babcia zawsze miała bernardyny Odkąd wróciłam do wsi w której spędziłam kilka lat stwierdziłam że będe chodzic z psem na spacer. Jestem pierwszą osobą która w okolicy dwóch km wychodzi z psem.Później dołączyli sąsiedzi z psem w typie jamnika ale chodzą spontanicznie.Wychodząc na spacer zawsze zabieram Mietka a potem Morusa. Za każdym razem gdy ludzie mnie widzą chodzącą dwa razy na spacer na ich twarzach pojawia się uśmiech.Niestety zdarzają się sytuacje gdy osobom mieszkającym nie podoba się że 14 latka wychodzi z bokserem i to w kagańcu przecież to morderca! 

Ale jakie są realia wsi? Większośc psiaków siedzi przy budzie na  łańcuchu a w najlepszym przypadku w kojcu lub domu. Bardzo często żałuję że w odległości kilku km nie ma żadnego psiarza lub spacerowiczów. Jedynym wyjątkiem są nie które osoby w centrum mojej miejscowości lub blisko szkoły dla psów oddalonej o 8 km

 Jakie są plusy i minusy?
Plusy
  • łąki do wybiegania naprawdę jeden z lepszych punktów 
  • stawy w których moje psy się kąpią 
  • totalna cisza i brak rozproszeń podczas treningu (prócz zajęcy i innej zwierzyny) 
  • mały ruch uliczny 
  • można w skupieniu pracowac z psem 
  • ogródek w którym można psa wypuścic (nie zawsze!) 
  • odludnione ścieżki rowerowe (pełne zazwyczaj w święta i czasami w wakacje)

Minusy 
  • mało psiarzy i wspólnych spacerów 
  • różnorodne traktowanie zwierząt 
  • bezpańskie psy (w mieście także się zdarzają ale nie tak często) 
  • trudne tereny (błoto kamienie i syf) 

Z jednej strony chciałabym poczuc realia miasta chociaż wiem że życie z innymi właścicielami psów nie do końca jest łatwe 

Pozdrawiamy Patrycja&włochacze 

niedziela, 17 stycznia 2016

wydarzeni-sztuczka nr 2


Kolejny tydzień za nami i czas na sztuczkę. Tym razem jest to targetowanie nosem i łapą. Sztuczka nie poszła nam za specjalnie bo nauczyilśmy się jej 2 dni temu. Nadal jednak będziemy trenowac niżej zajdziecie filmik a o wydarzeniu możecie dowiedziec się więcej  tutaj
Pozdrawiamy Patrycja&włochacze

organizacja-szafka na rzeczy psiaków 

Kiedy doszedł do mnie drugi pies zaczęło przybywac rzeczy tu jakiś kaganiec, nowa smycz i smakołyki.Na początku wszystkie te rzeczy zajmowały jedno średniej wielkości pudełko a teraz zajmuje ono szafkę ale i tak nie wszystko się w niej znajduje. Zacznijmy od początku:

  • pudełko w którym znajdują się typowo spacerowe rzeczy np. linka treningowa, woreczki na psie odchody lub bidon 
  • drugie pudełko z ulotkami i opakowaniami po smakołykach i różnych rzeczach 
  • pudełko na smakołyki w opakowaniach i woreczkach 
  • karma chappi dostaliśmy od koleżanki jest ona w słoiku i trochę w orginalnym opakowaniu ponieważ nie zmieściła się do słoika 

  • smakołyki na wagę i z winstona ciasteczka w pudełkach po smakołykach ocanis (łatwiej się przechowuje)

  • paseczki z winstona także w słoiku (wolniej wysychają) 
  • smakołyki ocanis w pojemniku  po żelkach 
  • pudełko po smyczy flexi 
To tyle z rzeczy na półce oczywiście szelki itd są w korytarzu domu w osobnym pudełku 

 Pozdrawiamy :)






















piątek, 15 stycznia 2016

Co u nas?

Zacznijmy od tego że dawno nas nie było powodem jest oczywiście szkoła, pogoda i brak tematów. Mieliśmy plany na sobotę żeby coś powiczyc lub wybrac się na spacer ale idę na urodziny koleżanki. Za to mam nadzieję że w niedzielę porobimy coś ciekawego. Mieliśmy ogromny zapał do wydarzenia na fb o którym wspominałam tutaj i dosyc dobrze nam idzie. W niedzielę postaram się dodac filmik z kolejnej sztuczki. W następnym tygodniu chcemy zrealizowac recenzję zabawki i pierwsze denko ponieważ dosyc dużo się tego uzbierało. Z Morusem nadal cwiczymy komendy i posłuszeństwo ale całkowicie olaliśmy przywołanie i chodzenie na smyczy ponieważ nie było czasu ale weźmiemy się za to! Ogarnęliśmy organizację szfki i także planuje taki post.
Co ja słyszę?

Najnowsza zabaweczka

 To tyle na dzisiaj pozdrawiamy :)  Piszcie jakie chcecie posty

czwartek, 7 stycznia 2016

Wyzwanie

 

Większośc blogerek bierze udział w wyzwaniach. W wakacje bardzo popularnym wyzwaniem wsród blogów był projekt 60 w którym niestety nie braliśmy udziału. Na końcu roku 2015 i początku 2016 przy podsumowaniu pojawiały się wyzwania na rok 2016. U większości było to kilka a nawet kilkanaście wyzwań. Tym razem my także chcemy wziąśc udział w wyzwaniu. Jest wydarzenie o którym możecie więcej poczytac tutaj W 2016r nauczę psa 50 sztuczek. Polecam wzięcie udziału w tym wyzwaniu ale radzę szybko bo zostało zaledwie kilka dni do nauczenia 1 sztuczki jaką jest obrót. Co tydzień będą się pojawiac nowe sztuczki. A ja co tydzień przy poście będę umieszczac wam filmik z naszego treningu. Poniżej go znajdziecie. Przepraszam za jakośc i nie martwcie się psiak zaraz po wyłączeniu kamery dostał nagrodę.

Pozdrawiamy :)

sobota, 2 stycznia 2016

Dlaczego kundelki są gorsze?




Odnoszę wrażenie że w tym świecie panuje tzw. szpan. otóż wiele osób uważa że psy rasowe są lepsze. Ja uwielbiam wiele ras i wspieram polskie hodowle (tylko z związku zkwp ) ale uwielbiam różnorodnośc kundelków. Każdy jest inny z charakteru i wyglądu. Rasy mają mniej więcej określone cechy wyglądu i charakteru. Ale dlaczego w dzisiejszym świecie ludzie (nie wszyscy!!) uważają psy rasowe za lepsze. Znam wiele psiarzy którzy posiadają kundelka a nawet psa adoptowanego jednym z takich zespołów są oni kermit i sonia (psiaki).Kermit jest adoptowany a więź między przewodnikiem i psem jest fascynująca. W opisie rasy Bokser możemy znaleźc że pies nie nadaje się do budy z powodu swojej sierści. Nie znam rodowodowego boksera który mieszka w budzie i kojcu. Dlaczego dużo kundelków mieszka w budach i schroniskach? Odpowiedzią na to pytanie jest chyba to że nikt nie umieści (najprawdopodobniej) psa za 3000 zł w kojcu na dworze. Kundelki są "za darmo" ponieważ mixów jest pełno i w schroniskach i w domach prywatnych na internecie znajdziemy masę ogłoszeń typu "oddam psa w dobre ręce" i zawsze są tokundelki lub psy w typie rasy lub starsze psiaki z rodowodem ale to rzadkośc. Uwielbiam zespoły psiarzy którzy udowadniają że kundelek lub pies ze schroniska nie jest gorszy. Znam psiary które trenują agillity,obidence i freesbe pomimo iż ich psiaki nie są rasowe. Wspieram schroniska i fundacje ratujące kundelki. Pamiętajmy że kundelki nie są gorsze! 



Pozdrawiamy kundelki i psiaki rasowe :)

Kokardka do obroży 
Przychodzę do was z DIY zrób to sam. Podjęłam się zrobienia kokardki do obroży moim sposobem możemy zaoszczędzic kilka złoty za obrożę z kokardką kupioną w sklepie. Do zrobienia potrzebujemy: